Isnin, 21 Oktober 2013

PENGALAMAN SEBAGAI PELAKON

Setiap orang mempunyai pengalaman yang berbeza-beza. Pengalaman tidak boleh dibeli dengan wang ringgit tetapi ia hendaklah dirasakan sendiri. Apakah pengalaman yang paling manis buat anda?  Ini adalah pengalaman saya buat pertama kali menjadi pelakon utama dalam sesuatu filem pendek. Sememangnya memenatkan tetapi pengalaman dan dapat merasakan sesuatu yang baru itu lebih mahal.
Dalam filem pendek ini, Sekolah Pengajian Seni dari kos seni visual telah mengambil saya sebagai pelakon dan memegang watak sebagai Mery. Mery mery mempunyai sahabat yang baik sejak dari kecil iaitu  Sasa. Namun setelah mereka besar, pekerjaan mereka berdua ialah penjual dadah. Mereka telah berjanji untuk bersama setiap masa namun, pada suatu hari Mery telah menghianati persahabatan dengan mengambil keputusan untuk menjual dadah sendirian. Sasa sangat marah setelah mengetahui tentang perkara itu dan berniat untuk menculik dang membunuh Mery. Sasa mengupah John untuk menculik Mery. Mery kemudian dirogol oleh John dan dibunuh oleh Sasa. Mery  ditanam ditempat yang sunyi, namun selepas itu Sasa dibunuh John kerana tidak puas hati dengan Sasa yang lambat membayar upahnya.
Didalam produksi ini mempunyai banyak ahli, diantaranya ialah ajk teknikal, lighting, mekap artis, bahagian pengarah, editing, dan banyak lagi. Semua ahli didalam produksi ini memberikan komitmen yang tinggi. Disamping diberi penilaian olh pensyarah sendiri untuk mendapat gred dalam keputusan peperiksaan akhir, filem pendek ini juga dipertandingkan dan dinilai oleh artis yang terkenal iaitu KRU, David Teo dan sebagainya. 

gambar pelakon Sasa dan Mery

pelakon dan crew bergambar bersama

crew dan pelakon

gambar ahli-ahli produksi

Dikarang oleh,
Calista Nadia Lusin 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan