Rabu, 20 November 2013

MENCEBURI BIDANG MODELING

Kota kinabalu, Khamis- Sabah Model Of The Year Season 4 ataupun lebih dikenali sebagai SMOTY Season 4, sedang  menganjurkan pertandingan modeling. Sebelum pertandingan ini dijalankan sesi audition telah dijalan sebanyak enam kali. Sesi Audtion ini bertujuan untuk memilih para peserta  siapakah yang bakal memasuki ke peringkat semi-final pada 11 januari 2013 di Dewan Bandaraya Kota Kinabalu. Hanya 25 orang sahaja yang layak memasuki final pada bulan april 2014 daripada 54 orang peserta.

Tujuan SMOTY ini diadakan adalah untuk melihat tahap konfident para peserta disamping mencari siapakah yang bakal  menjadi pemenang dan layak ke peringkat yang seterusnya untuk bertanding ke peringkat kebangsaan.

Pertandingan ini terbuka kepada semua orang asalkan memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan. Para peserta yang terlibat pertandingan ini kebanyakannya bersekolah di IPTA dan IPTS contah yang paling dekat ialah salah seorang daripada wakil pelajar Universiti Malaysia Sabah. ada juga diantara peserta yang pernah mengikuti pertandingan SMOTY season 3 pada tahun lepas, namun ingin mengikuti semula pada tahun ini.

 Antara aktiviti yang dijalankan sebelum pertandingan semi-final ini bermula ialah pada 6 disember 2013 nanti, satu pertandingan fesyen show akan diadakan. Para peserta SMOTY dikehendaki membuat persembahan tarian pada hari tersebut. sesi latihan tarian kereografi telah dijalankan baru-baru ini bertujuan untuk melatih para peserta sebelum pertandingan fesyen show itu bermula.
Diharapkan para peserta dapat membuat persembahan yang baik pada 6 disember 2013 nanti, seterusnya berusaha bersungguh-sungguh untuk memasuki peringkat final pada bulan april 2014 nanti.


dikarang oleh
Calista Nadia Lusin


Tiada ulasan:

Catat Ulasan